4/20/2014

Essence Effect eye pencils

Recently I bought two of Essence's Effect eye pencils so here is review and swatches.


I have to admit that shiny packaging got my attention and I just had to have it :D
Price of each is around 17 kn if I remember correctly.



I got mine in shades 06 Robo-cop and 05 Metal-Phantom.




Pen contains 1.26 g (0.04 oz) of product that is best to use 12 months after opening.

Ingredients:
ISODODECANE, HYDROGENATED PALM OIL, CERA MICROCRISTALLINA (MICROCRYSTALLINE WAX), PARAFFINUM LIQUIDUM (MINERAL OIL), CERA ALBA (BEESWAX), SUCROSE TETRASTEARATE TRIACETATE, CALCIUM ALUMINUM BOROSILICATE, MICA, TOCOPHEROL, LECITHIN, ASCORBYL PALMITATE, GLYCERYL STEARATE, GLYCERYL OLEATE, TIN OXIDE, SILICA, CITRIC ACID, METHYLPARABEN, PROPYLPARABEN, MAY CONTAIN: CI 75470 (CARMINE), CI 77007 (ULTRAMARINES), CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).




 Swatch time!

Metal Phantom is beautiful purple with loads of pinky/red shimmer to it, and Robo-cop is very gunmetal black with silver shimmer to it.




This is the smudge test. As you can see Robo-cop did smudge a bit after I swiped my finger for a few times, but Metal Phantom is doing well.




I'll be short. There is not much to say, I wore them all day, and they did awesome. Stayed all day perfectly, didn't smudge at all. I love that fine shimmer that they have, looks almost duo chrome.

I love them, and I'll buy more of them!

What do you think? Yay or nay? ;)
Thanks for reading.

10 comments:

  1. Mnogo su lepe, posebno ljubičasta. Podsećaju me na one iz njihove Metallic kolekcije, koje sam obožavala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iz te kolekcije nisam nista probala, ali ove su me odusevile, postojane i boje su mi super.

      Delete
  2. ljubičasta je divna, a jesi ih probala na waterline? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam, ali po teksturi bi rekla da nisu podobne za waterline, vise za kapke, kao podloga ili samostalno, jer se lijepo drze i ne razmazuju se, ne preslikavaju i meni se nisu nakupljali u pregibu (noseno bez baze) :)

      Delete
  3. Divne su, pogotovo ljubičanstvena :D Sviđa mi se što kažeš da se mogu nositi samostalno, tako da ću nabaviti koju :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, napravili su super posao sa ovim olovkama, cak me podsjecaju na razvikane color tattoo od maybellina (ljubicasta pogotovo), ali su puno jeftinije i jednako postojane. Izbor nijansi je naravno puno manji kod essenca.

      Delete
  4. danas sam ušla u kozmo s namjerom da pronjuškam po novom essence asortimanu, i znaš šta ? unutra nijedna nova stvarčica, nisam mogla vjerovat :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joj grozni su, svaki kozmo u zadru ima groznu ponudu, kasno dobivaju le kolekcije, imaju mali stalak sa essence, catrice ni nemaju LE kolekcije....
      Nije ni dm puno bolji sto se LE kolekcija tice, zivcira me sto svaki ima razlicitu kolekciju kao trenutno izlozenu, a po nekim dm-ovima se jos vuce justin bieber na essence stalku, a celtica na catrice :O

      Jedino sto dm dobiva redovito novi asortiman. Barem nesto...
      Sto se azurnosti tice Muller mi je daleko najbolji.

      Delete
  5. Divne su, najradije bi ih sve nosila odjednom xD

    ReplyDelete

ADs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...