5/02/2014

Balea Urea Under eye cream

Under eye creams are new to me, to be honest this is the firs one I tried.
What I expected and how I'm pleased? Read more to find out.


I wasn't happy how my under eye skin looked so I tried to find a way to make it look better. I wasn't even know that it might be dehydrated or dry. All of this stuff is new to me. 
I started to paying attention to my skin fairly recent, so there is no wonder that this is my first eye cream.

For the first time I wanted to try something inexpensive so I can see what to expect of this type of product.
Price of this cream is not higher that 30 kn in DM.

For that price you will get 15 ml(0.5 oz) of product.

What does it claims to do:


As of natural moisturizing factor of the skin Urea binds water excellent and so gives a high degree of moisture.
Valuable care ingredients such as jojoba oil and Pentavitin ® give your skin additional moisture back. 

Avocadol ® builds rough, scaly skin from the inside out again and gives it that new softness.


D-Panthenol accelerates the regeneration of your cells and intensifies the energy metabolism.



It comes in nice packaging, tube has good opening that allows control when applying.

Ingredients:


I used it only at night. I would put generous amount on my under eye area, and leave it to do it's magic. It is moisturizing so I had no need to apply it in the morning or during the day.

Was it good for me? Well yes, it moisturized my skin well leaving me with smooth under eye area without wrinkles that can be seen on dry skin. My skin felt very nice after using it. The only problem is that this is my first under eye cream so I don't know is this it? Can it do better, is there any better?
If you know what I mean. I am a bit sceptic that I found the right one at my first try :D


I will repurchase this one for sure. It was good for me, but I want to try other creams as well.

Do you have any suggestion? Do you use under eye creams?

Thank you for reading :)

12 comments:

  1. Imala sam ovu kremicu prije par mjeseci, isto sam je koristila kao noćnu. Meni je bila sasvim dobra, pružala mi je dovoljno hidratacije, ostavljala okoloočno područje mekim, nimalo me nije iritirala (što mi zla Biotherm krema koju trenutačno imam ponekad radi). Svakako postoje i bolje, ali ova ti je za prvi put sasvim dovoljna, pogotovo jer pretpostavljam da si ti vrlo mlada pa ti još ni ne trebaju jače okoloočne kreme :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, tako se i meni cini, nije ni malo agresivna a obavlja lijep posao, meni je ustvari okoloocno podrucje do sada bilo izrazito dehidrirano, pa je bilo kakva njega dobrodosla, bore jos nemam, pa mi samo treba njega i hidratacija. Ali svakako planiram probati jos koju makar za usporedbu :)

      Delete
  2. Nisam još probala ovu okoloočnu kremicu, ali mi djeluje zanimljivo i jako mi se sviđa sastav, a i cijena :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vrijedi probati, cak i da ti ne odgovara, ne kosta puno pa nije steta.

      Delete
  3. Naravno da može bolje hahaha :D Meni je Nuxe okoloočna odlična, pisala sam i recenziju, a trenutno koristim Payot i jako sam zadovoljna ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahaha pa tako si i mislim da moze bolje, ali znas, prvi put pa neznas :D Najvise me buni kod tih krema sto neznam s kojom bi probala jer ne trebam puno, samo nesto njegujuce i hidratizirajuce pa me strah agresivnijih krema ustvari :)

      Delete
  4. probala i nisam baš bila oduševljena. po pitanju baleinih proizvoda, ili sam ekstremno oduševljena ili razočarana. nema mi između. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Metoda pokusaja i promasaja, normalno da nece svima sve biti dobro, a najgore je sto ne mozemo znati dok ne probamo :) Pozitivna stvar je sto ne kosta puno, a i nisu skroz uzaludno baceni novci. Uvijek bolje investirati u losu kremu nego u kutiju cigara ha ha

      Delete
  5. Nisam probala, ali ne znači da ne budem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kremica je jako solidna za nezahtjevno zedno okoloocno podrucje, vrijedi probati :)

      Delete
  6. vjerojatno može i bolje, ali ako ti paše zašto ne bi koristila i ovu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naprosto mi znatizelja ne da da stanem samo na jednoj isprobanoj okoloocnoj kremi. Imam jos malo ove za potrositi, pa nakon toga nastavljam sa onom od vichy-a novom, a poslje toga cemo vidjeti :)

      Delete

ADs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...